Hezbollah slams US for blocking dozens of websites connected to Iran and its allies

2021-07-05 22:39:39
Hezbollah slams US for blocking dozens of websites connected to Iran and its allies

The secretary general of Lebanon’s Hezbollah resistance movement says Iranian backed pro-resistance media outlets promote the rights of Palestinians and humanitarian values.

In a televised speech on Monday, Sayyed Hassan Nasrallah said condemned the US government’s decision to seize and block dozens of website domains connected to Iranian and regional networks.

“It is necessary to develop media influence in parallel with beefing up our military might. Media can play a key role with regards to the fight against [Israeli] occupation of Palestine. Pro-resistance media outlets break news on victories notched up by resistance fighters,” Nasrallah said.

He added, “The discourse of pro-resistance media pivots on righteousness, and promotion of Palestinians’ rights as well as humanitarian values. They should primarily focus on national demands in Palestine and elsewhere in the [Middle East] region.”

The Hezbollah chief went on to say that outlets supporting the resistance front have substantially contributed to the victories of resistance forces through reliance on facts, studies and researches, and they have built new realities in the region.

“In our campaign against anti-resistance psychological warfare, we would neither count on illusions nor fabrications. Among the most important points of strength that the resistance front enjoys is honesty in reporting news and developments,” Nasrallah pointed out.

On June 22, the US seized the websites of Press TV and al-Alam, Iran’s English-language and Arabic-language newscasters, as well as al-Masirah TV of Yemen.

Other web domains, including Palestine al-Youm, a Palestinian-directed broadcaster, Karbala TV – the official television of the Imam Hussein (PBUH) shrine in the holy Iraqi city of Karbala, Iraqi Afaq TV, Asia TV and al-Naeem TV satellite television channels, as well as Nabaa TV which reports the latest stories about Saudi Arabia and other Persian Gulf countries, were also seized.

Bahrain’s LuaLua TV, a channel run by opposition groups with offices in London and Beirut, was also closed, according to AFP.

Press TV website was back online within hours with the new .ir domain address. Al-Alam TV also quickly announced that its website was available on .ir domain.

Al-Masirah TV established a new website, using its name but swapping the .net domain for .com.

002
Comments(0)
Success!
Error! Error occured!